MİGREN NEDİR? BELİRTİLERİ NELERDİR?

Migren, süre sıklığı ve şiddeti değişken tekrarlayan baş ağrıları ile karakterizedir.

Migren baş ağrısı genellikle tek taraflı, bulantı ve kusma ile ilişkili ve nörolojik psikolojik (ruhsal)  değişiklik sonrasında görülür. Baş ağrısı öncesinde görülen bu bulgulara aura denir.

Bununla birlikte, tüm bu özellikler mutlaka her atakta ve her hastada olmayabilir. Baş ağrısı olmadan aura dediğimiz bulgular özellikle izole görsel aura olarak görülebilir. Bu durumu yaşayan hastalar gördükleri ışıklı görseller nedeniyle göz doktorlarına başvurular.

AURASIZ MİGREN

Baş ağrısı ile otonom sinir sistemi disfonksiyonu solgunluk ve bulantı hissi vardır. Ağrı bir noktada başlayıp yarım baş ağrısı şeklinde ya da tam baş ağrısı şeklinde olabilir. Bazen ağrı göz ağrısı şeklinde olabilir veya sinüs hastalığı ile karıştırılabilir Ve yanlış olarak sinüzit tanısı konabilir Sırasında ataklar bir saatten uzun olabilir bir güne uzayabilir Bu esnada hastalar ışık ve sesten rahatsız olurlar.

AURALI MİGREN (KLASİK MİGREN)

Atak öncesi 5-30 dakika süren başlangıçta negatif skotom sonrasında görme bulanıklığı ışıklı zikzaklar görülür. Baş ağrısı yarım ağrı şeklindedir hafif veya ciddi olabilir.

Saldırıyı etkileyen dürbün görsel aura ile haber verilir. Bir tarafta merkezi görme alanı ve tipik olarak 5-30 dakika. Başlangıçta binoküler negatif skotom yaygındır. Ancak tanınmayan veya belirsiz olarak algılanabilen görme bozukluğu. İlişkili olumlu fenomenler gelişir. Birkaç dakika sonra ve sintilasyondan oluşabilir. Scotomata (zig-zags veya tahkimat spektrumları), “ısı pus” bozulmalar veya daha az yaygın olarak tünel gibi diğer özellikler görme, tarlada yavaşça ilerliyor. 30 dakika içinde tam görsel iyileşme tipiktir.

• Diğer aura formları daha az görülür: tek taraflı değiştirilmiş veya anormal his (parestezi), halsizlik veya rahatsızlık konuşma (disfazi).
  • Baş ağrısı aurayı takip eder ve genellikle hemikraniyaldir. Hemianopinin karşısındaki ve bulantı eşliğinde ve fotofobi. Bununla birlikte, eksik, önemsiz veya çok şiddetli, hatta saldırılar arasında önemli farklılıklar var.
  • Diğer patolojiler nadiren klasik bir migreni taklit edebilir.

ULUSLARARASI BAŞ AĞRISI DERNEĞİ KRİTERİ AURALI MİGREN TANISI İÇİN AŞAĞIDAKİLERİN DÖRDÜNDEN ÜÇÜ:

1. Aşağıdakileri gösteren bir veya daha fazla tamamen geri dönüşümlü aura semptomu fokal serebral kortikal ve / veya beyin sapı disfonksiyonu.
  2. En az bir aura semptomu daha uzun süre yavaş yavaş gelişir. 4 dakikadan fazla veya iki veya daha fazla semptom ortaya çıkar.
  3. Hiçbir tek aura semptomu 60 dakikadan fazla sürmez.
  4. Baş ağrısı aurayı 60 dakika içinde takip eder, ancak auradan önce veya aura sırasında başlar.
  • Klinik değerlendirmenin önermediği de önemlidir. Altta yatan bir bozukluk veya bu soruşturma buna hükmetti dışarı; örneğin, çok nadiren migrenli bir görme alanı kusuru veya başka bir işitsel özellik migren olduğunda kalıcı olabilir.
  • Oksipital epilepsi çok nadirdir; hasta tipik olarak görür bir saldırı sırasında renkli daireler.

RETİNA MİGREN

Görme bozukluğu ile kendini gösterir. Klasik migrene benzer ancak sadece bir gözü etkiler. Bu nadir görülen bir durumdur. Genellikle genç bayanlarda görülür.

Genellikle geçmişte migren öyküsü vardır.

Oftalmoplejik migren nadirdir ve tipik olarak 10 yaştan daha önce başlar. Baş ağrısı zaman zaman tekrarlayan 3 sinir felci ile sonrasında başlar.