KATARAKT NEDİR NASIL TEDAVİ EDİLİR

Katarakt Nedir Nasıl Tedavi Edilir, Katarakt göz merceğinin koyulaşmasıdır.  Genellikle yaşla birlikte göz merceğinin ışık geçirgenliği ve elastikiyeti azalır. Işık geçirgenliğinin azalması ve bunun homojen olmaması görmenin azalmasına yol açar. Bazen  kataraktın yol açtığı göz numarasında değişiklikler nedeniyle de görme azalabilir.

KATARAKT TEDAVİSİ

Kataraktın tedavisi sadece cerrahi yöntemledir. Günümüzde katarakt cerrahisi en başarılı ve memnuniyet oranı en yüksek operasyonlardandır.  .Operasyon küçük bir kesiden girilerek yapılır. Günümüzde operasyona yardımcı olarak ultrasona ilaveten femtolazer  de kullanılmaktadır. Anestezi şekli olarak damla anestezisi,injeksiyon yada genel anestezi seçilebilir.

KATARAKT NEDİR? NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Operasyonla koyulaşan merceğin küçük bir kesiden (2.5 mm) alınarak yerine göz içi lensi yerleştirilmesi ile yapılmaktadır. Teknolojide gelişmelere paralel olarak ölçüm ve hesaplama tekniklerinin, göz içi lensleri üretim teknolojisinin  gelişmesi sonucunda  yerleştirilen göz içi lensi miyop, hipermetrop astigmat gibi kırma kusurlarını düzeltebilmektedir.

MULTİFOKAL LENSLER

Katarakt ameliyatı sonrası uzak görme düzeltilmektedir. Yakın  orta ve uzak mesafede iyi görme için ise multifokal lensler yerleştirilmelidir. Multifokal lensler son yıllarda gelişmiş ve uygulandığında  tüm mesafelerde yeterli görüş sağlamaktadır.

LAZERLE KATARAKT OPERASYONU

Katarakt cerrahisinde lazer son yıllarda kullanılmaya başlamıştır ancak operasyon esnasında belirli aşamalarda yardımcı olmaktadır. Henüz ilk nesil cihazlar olması ve gelişmelere açık olması nedeniyle cihazlar geliştirildikçe kullanımının daha artacağını söyleyebiliriz.

BEBEK VE ÇOCUKLARDA KATARAKT CERRAHİSİ

Katarak Nedir Pediadrik katarakt cerrahisi gerek cerrahi gerekse sonrasında rehabilitasyon açısından özellikli dir. Katarakt gelişimine neden olabilecek metabolik bir hastalık olup olmadığı tespit edilmeli lensteki koyuluk görmeyi yeterince etkileyecek miktardaysa zaman geçirilmeden opere edilmeli ve hemen sonrasında görme rehabilitasyonuna başlanmalıdır.

KATARAKT AMELİYATI ÖNCESİ HAZIRLIK

Katarakt cerrahisi öncesi  öncesinde hastanın genel sağlık durumu, kullandığı ilaçlar mutlaka değerlendirilmelidir. Sistemik ilaçlardan tamsulosin ve antikoagulanlar özellikle sorgulanmalıdır..

GÖZ İÇİ LENSLERİ

Katarakt  operasyonu ile göze “göz içi lensi” yerleştirilir. Operasyonla  yerleştirilen bu lens ile operasyon sonrası göz numarası istenen bir değere ayarlanabilir. Eğer astigmat varsa göz içi lensle bu düzeltilebilir.  Bu lenslerin üretim  ve dizayn özellikleri,üretim kalitesi  operasyon sonrası göz içi dokularının sağlığını ve görme kalitesini direkt etkilemektedir. Üretim veya materyal kalitesi yetersiz bir lens deforme olabilir,opaklaşabilir sonuçta görme kalitesini ve göz sağlığını olumsuz etkileyecektir.  Bu lensler göz içine yerleştirildikten sonra ömür boyu kalacağı da dikkate alındığında kaliteli üretim aşamalarından geçmiş bir lens in kullanılması gerekir.

YAKIN GÖRME VE OKUMA

Katarakt operasyonu sonrası standart  göz içi lensleri takıldığında  yakın görme gözlüğü gerekecektir. Bu gözlüğü kullanmak istemeyenler için “Multifokal Göz İçi Lensleri”  mevcuttur.  Bu lensler tıpkı multifokal gözlük camları gibi uzak yakın ve ara mesafede  gözlük düzeltmesi olmadan görme sağlarlar.

BEBEK VE ÇOCUKLARDA KATARAKT CERRAHİSİ

Bebek ve çocuklarda katarakt cerrahisi  erişkinlerin cerrahisinden  yaklaşım,teknik ve rehabilitasyon gibi birçok açıdan farklılık gösterir.  Katarakta yol açan neden araştırılmalı bir metabolik hastalık veya genetik hastalığa bağlıysa bu hastalığa yönelik tedavide uygulanmalıdır. Eğer görmeyi anlamlı derecede etkileyen opasite (koyuluk) varsa  operasyon olabildiğince erken yapılmalı ve operasyon sonrası görme  rehabilitasyonuna geçilmelidir. Göz içi lens takılması, lensin derecesi  ve yerleşimi  hastanın yaşına  tek veya çift göz olmasına göre değişebilecektir. Katarakt Nedir Nasıl Tedavi Edilir